onsdag 28. mai 2014

Acne-kopi

En herlig genser i tynn ull som kommer til å være perfekt på kjølige vårkvelder fremover.
Jeg bestilte garnet til genseren på strikkenett.no og valgte å strikke den i grønt og lys beige. Garnet er Drops sin alpacasilk og er litt tynnere enn garnet i oppskriften.


Jeg strikket først helt etter oppskrifta, som du finner her.
Men genseren ble veldig lang og altfor vid i halsen. Kanskje fordi jeg strikker ganske løst?
Dermed endte jeg opp med å ta av to striper nederst på genseren og strikke ny vrangbord opp ned.
I halsen felte jeg bortimot halvparten av maskene når jeg skulle gå over til vrangborden og gikk ned til pinne 4. Derfor har jeg fått en litt kort versjon av genseren.





Nå har jeg gått til innkjøp av Fairytale, garnet som oppskriften har valgt, og gleder meg til å få ferdig en variant i det garnet og med fargene lys grå og mellomblå. Men, det er mange prosjekter i kø før jeg kommer så langt! 

2 kommentarer:

  1. Genseren ble lekker til deg, og så fint du har fått den til å passe rundt halsen! Godt gjort med tynt garn og forholdsvis tykke pinner. Jeg har vært på Drops-salg i dag, og nå må jeg ha garn nok til jul, minst. Har mange planer og gleder meg til å legge opp neste prosjekt. Men først må jeg ut og beise i finværet.

    God onsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Kjempefin fargekombinasjon! :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...