torsdag 6. mars 2014

OL-lue til rever!

Under OL ble de norske utøvernes luer veldig populære og selvsagt ble det også laget en lue her i huset. 


Min lue ble laget i restegarn jeg fant i kassene på kottet, en lysblåmelert variant av Pickles baby merino ull. Lua er helt topp og fin i passformen, det kan nok hende jeg må lage en til i litt mer nøytrale farger enn lyseblått og rødt!
Oppskrifta jeg fulgte finner du på bloggen til Hobbyuglas  hule. 

Når Emil så at jeg heklet meg en lue ville han også ha en, og siden han akkurat hadde fått seg et reveskjerf og det var igjen litt rester ble dette resultatet:





Luen er heklet etter samme oppskrift som OL-lua, men det er økt en omgang eller to færre enn oppskrifta på bloggen til Hobbyugla. 
Ørene og nederste kanten er i samme rødfarge som den blå OL-lua.
Ørene heklet bare direkte på lua ettersom jeg synes passet, så festet jeg på øyne og vips hadde Emil fått seg enda en rev som varmet! 

Det eneste man kan angre på i ettertid er fargevalget, for jeg kan love deg at det hvite på lua....
Ja, det er IKKE hvitt lengre etter snart to uker i barnehagen! 

1 kommentar:

  1. Lua til Emil ble jo kjempefin, og den er sikkert vaskbar! Regner med den skal brukes hver dag. Takk for tipset! Synes Emil ser helt super ut i den lua!

    God helg fra Ingunn midt i fredagsvasken.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...