onsdag 12. mars 2014

Kjeks med ett hint av pistasj

Jeg har fått dilla på kjeks og ost!

Det finnes ganske mange forskjellige oppskrifter på ulike kjeks, men når jeg skulle til å lage min porsjon så fant jeg plutselig ut at jeg manglet nøtter til ingrediensene.
Dermed endte jeg opp med en merkelig røre av det jeg fant i kjøkkenskuffen:


Du trenger:
2 eggehvitter
2 dl hjemmelaget mel av nøtter
1/2 ts salt
1 ts sukrin
1 ts fiberhusk

Sett ovnen på 180 grader.

Jeg hadde ikke nøttene som sto i oppskriften, så jeg blandet hasselnøtter, mandler og pistasj til riktig mengde nøttemel.


Piske eggehvittene sammen med en gaffel.
Bland sammen alt det tørre godt og tilsett de piskede eggehvittene.

Lag små kjeks.
Jeg brukte en spiseskje og fingrene og trykte og formet de før jeg la de på bakepapirkledd stekeplate.

Stekes midt i ovnen i ca. 15 minutter.




Smaker supergodt med blå castello på 
og en varm kopp te til!

1 kommentar:

  1. Naaamm!! Det blir ofte godsaker når man bruker det man har i skuffer og skap :)
    Takk for at du delte, disse vil jeg prøve :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...