lørdag 8. mars 2014

Enkel bærsmoothie

Når man har en liten gutt som ligger på sofaen og er sliten og trøtt etter en våkenatt med ørevondt og i tillegg er fortvilet over at tvillingbroren har reist i bursdag til nabogutten uten han er mamma villig til å strekke seg langt for at tårene til pjokken slutter å renne.

Ett magisk triks her i huset er smoothie!




Jeg har alltid frosne bær i fryseren.
Her har jeg brukt en skogsbærblanding, men ofte har jeg liggende både jordbær, bringebær, blåbær og kirsebær i fryseren.

La bærene ligge å tine på benken i 10-15 minutter.
Ha ca. halve posen i blenderen og knus bærene.
Tilsett enten yoghurt, melk, biola, cultura eller lignende som du har i kjøleskapet og kjør på i blenderen. Tilpass væsken etter hvilken konsistens du liker.

Jeg synes det er flott at ungene lærer seg å like bær usukret, så jeg tilsetter sjelden noe søtning her. Når jeg lager til gutta hender det jeg bruker biola eller cultura med fruktsmak (noe jeg ikke bruker selv).

Når jeg lager smoothie som jeg ønsker å drikke selv også bytter jeg ut smakssatt cultura med cultura naturell eller tyrkisk yoghurt og litt melk.

Gutta digger både smaken og ikke minst at smoothie drikkes med tykke sugerør!

Friskt og kaldt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...