tirsdag 10. desember 2013

Muffins med sjokoladeoverraskelse

Disse mufinsene er absolutt best mens de fortsatt er litt varme, da er sjokoladen litt rennende og det blir en perfekt dessert til en kopp kaffe.

Denne oppskriften har jeg funnet i boken Fristende Lavkarbo, en flott bok med mange spennende oppskrifter. Kanskje ett godt julegavetips?


Til ca. 12 muffins trenger du:
4 egg
4 ss sukrin
1 ts vaniljepulver
1 ts bakepulver
1 dl kokosmel
1 dl fløte
sjokolade, 70 %

Pisk egg  og sukrin luftig, bruk gjerne kjøkkenmaskin.
Tilsett kokosmel, vaniljepulver og bakepulver. I oppskriften står det at dette skal siktes inn i røren, men det går fint å ikke gjøre det også.
Visp til slutt inn fløten.





Kokosmel suger til seg mye væske og røra blir derfor fort litt tykk.
Synes du den blir for tykk kan du spe på med litt mer fløte.
Bruk silikonformer når du skal fordele muffinsen, de kan fort henge litt fast om du bruker papirform.

Stikk en bit sjokolade ned i hver muffins.
Jeg brukte 70 % mørk bakesjokolade.

Stekes midt i ovnen på 175 grader i ca. 18 minutter.




God baking! 

1 kommentar:

  1. Disse så bare deilige ut, tror jammen meg at jeg må prøve dem. Jeg elsker smaken av kokos :) Må kjøpe meg silikonformer, papirformer er et "møl", som vi sier her :)
    Ha en fin kveld!
    Anette

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...