søndag 6. oktober 2013

Forenklet pai med masse smak!

For en liten tid tilbake lagde jeg pai med bacon, chevre og cheddar. Oppskriften fant jeg på fotballfrue sine sider og min versjon finner du her
Fotballfrue nevnte i sitt blogginnlegg at det var fullt mulig å lage paien uten bunnen. Dette halverer tilbredningstiden og det passet meg yperlig når jeg ble alene med gutta krutt i forrige uke. Jeg begynte å svinge meg på kjøkkenet og gjorde noen små endringer underveis ettersom hva jeg hadde i hus og jeg ble godt fornøyd med resultatet!


Til en forenklet variant trenger du: 
1 pose frossen, hakket spinat
3-4 hvitløksfedd
3 ss smør
1 løk
1 spisspaprika
1 pakke smårettbacon
3 egg
2 dl kremfløte
100 g chevre
1 pakke cheddar
salt og pepper

Smør en paiform og sett ovnen på 200 grader.

Hakk løk og hvitløk. Fres dette i smøret til det blir blankt. 
Ha i bacon.
Ha i spinaten og la dette surre til spinaten har løst seg opp. 
Hakk paprika og ha dette i. 

Pisk egg og fløte for hånd og salte og pepre etter smak.

Bre spinatblandingen utover formen.

Skjær chevre i tynne skiver og legg over spinatblandingen. Topp det hele med revet ceddar og hell deretter over egg-og fløteblandingen.


Strø over litt basilikum og stek i ca. 30 miutter.

Server med enkel grønn salat.

Vel bekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...