tirsdag 20. august 2013

Sjokoladeknekk

Dette er noe av det beste jeg har smakt på lenge! Utrolig godt og fort gjort.


Du trenger:
2-3 dl müsli
100 g mørk sjokolade, minst 70 %
havsalt

Müslien er hjemmelaget og oppskriften på den finner du her

Smelt sjokoladen over svak varme eller vannbad.
Tilsett müslien og 1-2 ts havsalt.
Rør alt godt sammen og bre det utover et bakepapirkledd stekebrett.
Sett hele herligheten i kjøleskap og la det stå i 2-3 timer til det har stivnet.
Bryt det opp i passe biter.







Jeg liker å salte den litt, hva smaker vel bedre enn litt salt sjokolade med knasende sprø nøtter?

For å endre litt på smakene kan du bruke ulike sjokolader,  
jeg har forsøkt nøytral 86 % sjokolade og 70 % sjokolade med pistasje. 
I Sverige har de også 70 % sjokolade med bringebær, kokos og appelsin. Jeg tror rett og slett jeg snart må en tur over grensa så jeg får testet ut sjokoladeknekk med flere smaker!

NAM!

1 kommentar:

  1. Dette så godt ut! Jeg prøver nok en dag, tror jeg.

    Riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...