torsdag 15. august 2013

Bringebærmousse

Jeg har snublet over en nydelig blogg, Mat for sjelen. Hun har utrolig mye godt!
Tirsdag denne uken fikk vi storfint besøk av min nå høygravide søster og hennes mann.
For å skjemme bort søstera mi litt disket jeg opp med middag og dessert og heldigvis falt maten i smak.

I oppskriften til Mat for sjelen har hun brukt jordbær, i fryseren hos meg fant jeg kun bringebær, men det fungerte fint og vi fikk en frisk og god bringebærmouss til dessert:


Denne porsjonen passer til en stor glassbolle, men med fire voksne og to 4-åringer ble det fort tomt!

Du trenger:
400 g frosne bringebær
5 plater gelantin
6 ss kokende vann
5 ss tagatesse
3 dl fløte

1/2 plate 70 % sjokolade med mint

La bærene ligge å tine på benken en time eller to.
Mos de med stavmikseren og smak til med tagatessse.



Legg gelantinplatene i en bolle med kalt vann i 10 minutter.
Klem ut vannet og løs de opp i 6 ss kokende vann.

Rør gelantinblandingen i en tynn stråle i bringebærene. 

Pisk krem av fløten.
Rør fløten inn i bærblandingen og ha det over i en glasbolle.
La det stå i kjøleskapet i ca. 3-4 timer.




Server med grovhakket sjokolade!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...