lørdag 1. juni 2013

Stolt i bunad!

Dette er nok ett skryte-innlegg, men så er det jammen noe å være stolt av også.
Forrige helg var det duket for konfirmasjon igjen, den andre av i alt tre stykker i 2013!
En liten uke før konfirmasjonen fikk jeg meg en fantastisk overraskelse når jeg oppdaget at jeg får på meg bunaden igjen. Det er hvertfall 8-10 år siden sist den var på...


Dette var en herlig inspirasjon på veien videre, for ikke å snakke om at bedre "belønning" kan man ikke få! Bunaden er fra Sigdal og på morssiden min har alle jentene i min generasjon fått bunad til konfirmasjon. En flott tradisjon, og en flott bunadskledd gjeng når vi alle har på hver vår.

Denne konfirmasjonen er litt spesiell, jeg var fadder for konfirmanten for 15 år siden, samme år jeg fikk bunaden min.

Konfirmanten, foreldre og søsken.
Konfirmanten med faddere.
3 generasjoner pyntet til fest.
Erling og mamma, flotte i hver sin bunad.
Bestemor i Sigdal.
Onkel og Haakon, hvem er kulest i gata her??
Haakon fikk låne kamera denne dagen og tok flere blinkskudd, særlig dette av bestefar og selvfølgelig bilde han selv er mest stolt av, skoene sine!

Haakon har knipset bilde av dagens fotograf in action!
Hva er vel kulere enn grønne converse når man er pyntet til fest?



2 kommentarer:

  1. Den fine bunaden, og så flott du er i den! Gratulerer med at du kan bruke den igjen! Bunader med tettsittende liv er skumle saker. Det hender de krymper i skapet.
    Jeg var også spent på min denne gangen, men det gikk bra i 9 timer på 17.mai, men da var det godt å få den av.
    Det føles godt å kunne ta i bruk festplagg som har vært utelukket i lang tid. Lykke til videre!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Nydelig bunad du har :) Har så lyst på bunad selv ( Bergensbunaden) men da må det spares :)
    Ønsker deg en flott søndag!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...