tirsdag 18. juni 2013

Squash-salaten gjør suksess!

For en liten tid siden var det sommerfest i barnehagen og i den anledning har alle foreldre med en matrett hver. Det ble ett flott bord med alt fra hjemmelagede kjøttboller, gode salater, kylling, paier og mye, mye mer. 
Jeg var litt usikker på hva jeg skulle ha med, jeg fikk nemlig høre rykter om at det var over 160 påmeldte med stort og smått! Til slutt falt valget mitt på den berømmelige squash-salaten.


Jeg lagde den ferdig kvelden før slik at den fikk stå i kjøleskapet natten over. Da synes jeg den er best!
Det ble en stor porsjon og mesteparten gikk på slump.

Oppskriften finner du her.

Jeg valgte også denne gangen å smakssette den med pesto.


Det blir en flott smak når man bruker pesto og jeg fikk flere gode tilbakemeldinger på sommerfesten. Jeg økte porsjonen opp til 3 squash og 2 beger creme fraishe. Så slumpet jeg med vårløk, majones, salt, pepper og pesto.



Ett friskt og godt tilbehør både til grønn salat og kjøttboller.

En flott rett å ha med til matbordet ved sammenkomster!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...