onsdag 26. juni 2013

Ovnsbakt tacoform

Noen ganger blir middagen tatt litt på sparket og man "tager det man haver". 
En ting jeg har lært med to 4 åringer i hus er at smaksløkene tydligvis varierer stort fra dag til dag. Den ene dagen er alt helt OK og den neste dagen liker vi plutselig ingen ting, ja, bortsett fra pølser da...
Men for å lure i de grønnsaker og variere kosten litt så funker det for oss å skjære ting i små biter. Det har jeg gjort i denne forma, og med ketsjup til reddet jeg middagen og klarte å gjennomføre et måltid uten sukk, stønn og småkjefting!


Sett ovnen på 200 grader.

Du trenger:
1 squash
1 løk
1 paprika
1 pk kjøttdeig
1 pk tacokrydder

2 egg
1/2 dl majones
1/2 beger creme fraish
revet ost

Skjær squash, løk og paprika i små biter og stek de gyldne i stekepanna. Legg grønnsaksblandingen til side mens du steker kjøttdeig og tilsetter tacokrydder som anvist på pakken.
Ha i grønnsakene og rør det godt sammen.



Ha kjøttdeig- og grønnsaksbladingen over i en smurt ildfast form.
Jeg er forsiktig med mais, men gutta elsker det! Derfor hadde jeg litt mais på ca. halvparten.

Så blander du egg, majones og creme fraish i en kjele og varmer det litt forsiktig opp så det blir en jevn røre. Ha i ca. 3-4 klyper revet ost og ha bre det over kjøttdeigen i formen.

Stekes i 15-20 minutter i ovnen eller til ostesausen har blitt gylden.


Emil har fått låne det lille kompaktkameraet og synes det er topp å få ta bilder selv! Han var så fornøyd med middagen at han MÅTTE ta bilde han også.

Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...