onsdag 22. mai 2013

Sweet chili nedtur..

Det er ikke alltid maten blir like vellykket og her er ett eksempel...
Jeg har snublet over denne bloggen i jakt på oppskrift på asiatisk kylling. Det så veldig lovende ut og jeg startet med stort pågangsmot!




Jeg tenkte at jeg burde være forsiktig med chilien, jeg er jo litt pysete om det blir for sterkt...
Så jeg brukte ca. 1,5 chili. Når det var tid for ingefær ble jeg også usikker, men den jeg hadde kjøpt på Kiwi var grønn (!) så det ble ikke store biten jeg hadde i.
Jeg fulgte oppskriften etter beste evne og skrapte chilien tom for frø, men fy så sterk den ble!

Kanskje den ikke tålte at jeg moste den med stavmikseren? Jeg hadde ikke rotmoser slik som dette:

Nå har jeg gått til innkjøp og har store planer om å teste ut oppskriften igjen. Sweet chilisaus er jo rågodt, så dette bare MÅ jeg få til!

Ja, ja, middag ble det jo, men sausen måtte man være veldig forsiktig med. 
Kyllingen strimlet jeg og stekte i panna.
Wokgrønnsakene ble av ren latskap kjøpt som ferdig blanding og varmet i wokpanna. Til slutt la jeg opp i kyllingen igjen så alt ble varmt.
Neste gang blir det enda bedre, når jeg bare klarer å få til sausen riktig!

Noen som har noen tips på hva jeg har gjort feil??

1 kommentar:

  1. Hei Signe-Irene, koselig at du har prøvd ut oppskriften. Jeg anbefaler å bruke potet/rotmoser ikke stavmikser, for da blir den grumsete. Hvis ingefæren er grønn, så kan du prøve å skrelle den, de skal være fine og lysebrune inni :) Gleder oss til å se neste forsøk ;) Hilsen C&T

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...