torsdag 2. mai 2013

Mykt lavkarbobrød

I går snublet jeg over denne bloggen: Kvardagskost og kos med lavkarbo. 
Der fant jeg tips til et veldig enkelt og lite tidkrevende alternativ til brød. Jeg hadde ikke alle ingrediesene jeg trengte og jukset derfor litt:


Til en stekeplate trenger du:
3 egg
75 g smøreost
1/2 dl fløte
110 g valnøtter
1 ss fiberhusk
1/2 ts bakepulver
1 ts salt

Knus nøttene med stavmikseren.
Bland alt i en bolle og smør utover i ett tynt lag på bakepapir og stekeplate.
Stekes midt i ovnen ved 175 grader i ca. 20 minutter.

Jeg hadde ikke nok valnøtter og fylte derfor opp de siste 30-40 g med cashewnøtter.
Jeg halvblandet også philadelphia-ost og snøfrisk.

Kjempegode med litt ost og en varm kaffekopp! 

1 kommentar:

  1. Disse kan du sikkert ha litt vaniljepulver, kardemomme og kokos i - så blir det små firkantvaffel-look a like :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...