mandag 18. februar 2013

Lavkarbobriks

Etter ett hett tips på facebook endte jeg opp med å lage disse herlige briksene etter trening i dag, 
og jeg er solgt! Herlig med ost og te til:


Denne røren er nok til en langpanne:

5 egg
2,5 dl solsikkekjerner
2,5 dl sesamfrø
2,5 dl linfrø
2,5 hakkede valnøtter
1 ts salt

Pisk eggene og bland inn resten av ingrediensene. 
Smør det hele ut på en bakepapirkledd langpanne og stek midt i ovnen i ca 15 minutter på 190 grader.

La avkjøle noe og del opp.

Oppskriften sier at briksene godt kan oppbevares i kjøleskapet i 4-5 dager og at det egner seg godt til frysing. Jeg skal teste det ut!

Lurer på om det er en tanke å hakke i soltørket tomat og basilikum og servere disse inntil suppe?

Server gjerne med ost og te!

2 kommentarer:

  1. Dette så godt ut! Nå fikk jeg jammen lyst til å prøve, men først blir det skitur.

    Ha en fin tirsdag, og takk for oppskrift!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. i Sverige kalles dem fröknecka å er blitt veldig populäre blandt alle,ikke kun lchfera,å jeg la ut oppskrifta för jul å ser mange har hengt seg på dem,så å dele den i lchf gruppa ved visse mellomrom da det stadig dukker opp nye medlemma er ikke dumt :D

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...