onsdag 5. september 2012

Nok en monsterbukse

For et år siden strikket jeg monsterbukser i fleng og solgte flere av de. Buksene er kjempetøffe og det er kun fantasien som setter en stopper for resultatet!

Selve oppskriften fant jeg på denne bloggen, så varierer jeg den litt fra gang til gang avhengig av hvilken garntype, størrelse og pinnenummer jeg bruker. 

Denne gangen ble monsterbuksen en dåpsgave til en liten prins.
Garnet er soft superwash fra Pickles og den er strikket på pinne nr. 3 og 3,5.




Jeg strikker vrangborden nederst på benet litt lengre, da gjør det ikke så mye at buksen er for lang på bena. Om du strikker den lang på bena kan den brukes lengre, kanskje så mye som to sesonger? 

3 kommentarer:

  1. Fantastiske altså. Sånne har jeg alltid ønsket meg til mine små, men jeg er ikke noe flink til å strikke. Da jeg jobbet i barnehage ble jeg oppmerksom på de knalltøffe buksene. Den lille prinsen du har strikket til kommer til å bli kjempefin :)

    SvarSlett
  2. Stilig monsterbukse! Det er snart tid for ullbukser igjen. Hvor ble det av sommeren?

    Ha ei fortsatt fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Beundrer dine ferdigheter til å strikke bukser, det er noe jeg ikke liker.
    Tok meg laaang tid å strikke en til Mille, når ligger den i kurven og jeg har festet halvparten av trådene.
    Det er jo meningen at hun skal ha den når kulda kommer snikene, så jeg må nok presse meg til å gjøe den ferdig snart...

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...