tirsdag 21. august 2012

Ovnsbakt laksefilet, helt enkelt

Jeg elsker fisk, og særlig laks. 
Fileten du får kjøpt er både skinn- og benfri, noe som også gjør den veldig barnevennlig. Denne retten er også rask og passer godt etter en treningsøkt.


Du trenger:
4 laksefileter
1 brokkoli
revet gulost
salt og pepper

Sett stekeovnen på 200 grader.

Kok brokkoli nesten mør, hell av vannet.

Stek fisken lett på hver side i smør i stekepanna slik at den får stekeskorpe. Krydre etter smak.
Legg fisken over i en smurt ildfast form sammen med brokkolien.


Dersom jeg har har creme fraishe i kjøleskapet dæsjer jeg litt av den over fisken før jeg strør over med revet gulost. Dersom jeg ikke har det er det like godt med enkel smørsaus til, som du finner oppskriften på her.

Stekes i ovnen i ca.10-15 minutter. (Pass på så ikke fisken blir tørr).

Vel bekomme! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...