fredag 6. juli 2012

Sjokolademousse

En kveld forleden satt jeg å tittet på instagram og dukket over et bilde av sjokolademouss - LCHF! Jeg var rask om å sjekke kjøleskapet for ingredienser og med utgangspunktet i oppskrift funnet på denne svenske bloggen tryllet jeg frem kveldskos til mannen og meg selv:


Av denne oppskriften får du 6 passe porsjoner:
3 dl kremfløte
2 eggeplommer
100 g 70 % sjokolade

Pisk fløten til den blir en luftig krem.
Bland inn de to eggeplommene.

Smelt sjokoladen over vannbad og bland kremen litt etter litt inn i den smeltede sjokoladen.

SÅ kommer smakstilsetningene. 
Jeg hadde i 4 ss sterk espresso kaffe, veldig godt!

Settes i kjøleskapet en times tid, så vips har du nydelig sjokolademousse!

Tips:
Det finnes mange gode måter å smakstilsette på, du kan bruke reven appelsinskall, lime- eller sitronskall eller finhakkede nøtter. Det er også mulig å ha i cognac og kaffe for de som liker det.

Nytes i godt selskap med en god kopp kaffe til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...