søndag 1. juli 2012

Lettvint minipizza

Denne uken har hele familien med unntak av meg selv vært syke, bank i bordet! Det startet med en gutt natt til torsdag, fortsatte med gutt nummer to natt til lørdag og på lørdag morgen fulgte gubben i huset etter. Heldigvis kviknet gutt nummer to til utover dagen, men ingen av smågutta hadde nevneverdig matlyst. 
For å lokke i de litt mat ble det dermed pølser til middag til de, men selv har jeg nå i snart en uke klart å holde meg i ketose og ønsket derfor ikke å skeie helt ut. Etter ett lite søk på nettet fant jeg dermed følgende oppskrift på en enkel middag for en person på LenaBeatrice sin blogg:


Du trenger:
4 skiver av din favoritt ost
2 ts pizzasaus/tomatpuré
løk og paprika
1 1/2 grillpølse
gräddost
oregano

Slå ovnen på 200 grader.
Legg to doble osteskiver på et pizzapapir. Jeg brukte min absolutte favoritt om dagen:


Forstek de to "bunnene" til de blir gylne i kantene. Jeg snudde osten rundt og stekte de litt på andre siden i omtrent 2 minutter.

Kutt løk og paprika i passe biter, jeg kuttet en hel løk og en hel paprika siden jeg vet at jeg trenger det til middagen i morgen. Det jeg ikke brukte i dag kunne jeg legge i en boks med lokk i kjøleskapet.
Jeg freste løken og paprikaen i smør i en stekepanne til det ble blankt.

Så kuttet jeg to grillpølser i skiver og stekte de litt i smør.

Ta "bunnene" ut av ovnen og smør på ca. en ts pizzasaus på hver. Jeg brukte Idun sin pizzasaus denne gangen. Fordel ønsket mengde løk, paprika og pølseskiver på (jeg brukte ikke begge pølsene, men ca halvannen). 





Topp det hele med litt gräddost og oregano og stek til osten smelter/blir gyllen.

Enkelt, godt og minimalt med karbohydrater!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...