fredag 6. juli 2012

Kokosyoghurt

Jeg har en god stund tenkt meg å prøve ut Fotballfrues oppskrift på kokosyoghurt, men har ikke hatt hellet med meg i å finne ekstra creamy kokosmelk. I går vispet jeg sammen en porsjon etter oppskriften, men brukte helt vanlig kokosmelk istedet. Jeg er superfornøyd! 


Til en porsjon trenger du:
3 ss kokosmasse
1 ts vaniljepulver
1 ss sukrin
1 dl tyrkisk yoghurt
3 ss kokosmelk

Bland alle ingrediensene godt sammen og sett den i kjøleskapet.
Jeg vispet min sammen før jeg reiste på jobb, satte den i kjøleskapet der og ventet til lunsj. Da var det bare å røre en omgang til og nyte den kald og god!

Perfekt lunsj i sommervarmen!
Kanskje med noen bringebær?

2 kommentarer:

  1. Kokosmasse?? Fra pose eller den kokosmassen som er i boksen med kokosmelk? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Begge deler, kokosmassen er i pose (tørrvare) og kokosmelk fra enten boks eller kartong. Kokosmelk som oppbevares i kjøleskap stivnet til en masse, men det gjør ingen ting :-))

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...