mandag 2. juli 2012

Iskaffe

Mitt første forsøk på iskaffe gikk bra. Oppskriften fant jeg på bloggen til fotballfrue.
Det blir nok noen få endringer til neste gang, men alt i alt er jeg godt fornøyd. Denne varianten er ganske mektig og kan nok fungere godt som dessert for slike som meg som ELSKER kaffe!


Til ca. 3 porsjoner trenger du:
3 dl kokosmelk
2 dl helmelk
1 dl fløte
2 ss kesam
4 ss sukrin
4 doble espresso
isbiter
litt vaniljepulver

Ha alt i en blender og bland godt. Jeg hadde ikke kesam, så jeg erstattet det med crème fraishe. I oppskriften til Caroline står det at blandingene bør stå kaldt i kjøleskap noen minutter før du kjører alt i blenderen en runde til. Kjøleskapet vårt er lite... (jeg gleder meg til det nye kommer rett etter ferien!!), derfor droppet jeg å ha det i kjøleskap. 
Fordel i tre glass og nyt!

Jeg fikk to fulle glass til meg og mannen (som har 1 års bryllupsdag i dag), den siste kuverten helte jeg i min bodum kaffekopp og satte i kjøleskapet. Lurer på om den er like god i morgen på vei til jobb?

Tips: neste gang kommer jeg til å ha i litt mere kaffe, jeg liker den nemlig sterk!

Håper det smaker!  

1 kommentar:

  1. Oj, dette må jeg prøve! Grattis med bryllupsdag.
    Kos deg med kaffen i morgen på vei til jobb!
    Natta fra meg!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...