fredag 8. juni 2012

Mandelboller - LCHF

De forrige bollene hadde for mye kardemommesmak for min gane og jeg ble derfor spent da ny kokebok ankom i posten og den inneholdt en annen oppskrift på boller!


Til ca. 16 boller trenger du:
4 egg
2 dl creme fraiche
4-6 ss sukrin
1 1/2 dl hjemmelaget mandelmel
 (jeg hadde ikke nok mandler så jeg halvblandet mandler og hasselnøtter)
1 ts vaniljepulver
1/2 ts salt
1/2 - 1 ts kardemomme
2 ts bakepulver
2 ts fiberhusk
1 dl kokosmasse

Bland egg og creme fraishe. Rør deretter inn resten av ingrediensene unntatt fiberhusk og kokos. Disse to ingrediensene tykner røren og skal derfor has i til slutt.

La røren svelle i 10 minutter.
Min røre ble ganske flytende, derfor stekte jeg bollene mine i muffinsformer. 

Stekes midt i ovnen ved 200 grader i ca. 15 minutter.

Tips:
Har du lyst på noe ekstra til bollene? Smør et tynt lag av det hjemmelagede sjokoladepålegget på like før servering!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...