torsdag 28. juni 2012

Gratinerte grønnsaker med kjøttdeig

En enkel, god og ikke minst barnevennlig rett. 
Inspirasjonen fant jeg på denne bloggen her


Du trenger:
1 pose blomkål og brokkoliblanding
1 paprika
1 bunt vårløk
1 pakke karbonadedeig
6 egg
4 dl fløte
salt og pepper
basilikum
chilikrydder
hvitløkspulver
reven gulost
reven parmesan

Kok blomkål og brokkoli.
Smør en ildfast form og fordel grønnsakene i formen.

Kutt paprika og vårløk i passe biter (med små barn i huset foretrekker jeg å finhakke de). 
Fordel over grønnsakene.

Stek karbonadedeigen og smakstilsett med krydder.
(chilikrydder, hvitløkspulver, basilikum, salt og pepper)
Fordel karbonadedeigen over grønnsakene i formen.

Visp sammen egg og fløte og hell over kjøttet og grønnsakene i formen.
Fordel så mye revet gulost over som du ønsker og topp det hele med litt revet parmesan.

Stekes i ovnen ved 180 grader i ca. 20-25 minutter.

Server gjerne med en liten klatt rømme til eller litt fetaostkrem 
(som jeg hadde til overs fra middag dagen før).
Gutta mine ville selvsagt ha ketsjup til!


Vel bekomme! 



1 kommentar:

  1. Jeg sier bare nam nam for jeg er veldig fysen NÅ!!!
    Klem fra Marit.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...