søndag 23. oktober 2011

Juletreduk!

Jeg har hatt mange herlige timer med nål og tråd for å få brodert denne flotte juletreduken og nå er det ikke mye som mangler. Broderingen er over og de fire felespillende nissene ble superherlige! Siste steg i prosessen er å klippe den rundt, sy rundt kanten og på en pen måte få lagt på pyntekant i rødt. Det må nok vente til vi er ferdig flyttet, for nå er symaskinen min (i likhet med mesteparten av alt garnet og alle hobbybøkene mine) på ferie hos svigers...

Selv om den ikke er helt ferdig kan jeg ikke dy meg, den må inn på bloggen NÅ!





Det kommer til å bli jul i nytt hus! Hvert år pleier jeg å få en ny nisse til advent av min kjære og i år har han lovet meg nisse med lykt på som kan stå ute på terrassen. Til nå har vi nesten ikke vært hjemme i jula, derfor har vi ikke prioritert juletre på våre snaue 60 km2, men i år bli plassen i stua en helt annen og med juletreduken nesten klar blir det snart ut på jakt etter juletreet i skogen til svigerfar. Endelig får jeg brukt mange av de flotte julekulene jeg har laget og ikke minst de flotte glasskulene jeg har arvet etter bestemora mi. Jeg er uten tvil den av oss fire i vårt hjem som gleder seg MEST til JUL!

2 kommentarer:

  1. Mye jobb, men det er utrolig kjekt når den er ferdig! Og veldig moro å ha laget sin egen juletreduk! vi er stort sett bortreist til andre på julaften, så noe juletreduk har det ikke blitt her ennå.

    SvarSlett
  2. Det er en del jobb, og helt ferdig er den jo ikke enda. Den siste biten gjenstår på symaskinen med kantebånd, og det er ikke noe jeg gjør hver dag så er spent på hvordan resultatet av det blir!
    I år satser jeg på hjemme-jul for første gang og da pynter jo dette virkelig opp og gjør det hele litt mer spesielt :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...