fredag 12. februar 2010

Hakkekurs - del 2

Andre kurskvelden var like herlig som den første. Når man kommer frem til leiligheten og blir møtt av den blide, rolige Solvor kjenner man øyeblikkelig at man senker skuldrene og slapper av. Det er en herlig følelse når man tar runden i leiligheten, den er lun, hjemmekoselig og utrolig smakfullt satt sammen. Det henger egenkomponerte og selvlagede produkter på veggene, stativer med hakkede klær i ulike farger og former og som om ikke det er nok er selve rommet kurset tar sted i et mekka for oss som elsker garn, mønster, farger, ulike teknikker og inspirasjon. Atmosfæren er helt unik og jeg har forelsket meg. Jeg har falt fullstendig for teknikken og roen kursleder og lokalene gir. Det er spesielt et produkt hun har som jeg ikke klarer å glemme, og det er et aldeles nydelig teppe i rødt og svart. Neste gang jeg kommer dit skal jeg be pent om lov til å ta bilde av det også. Her er et lite knippe av bilder:


Denne flotte veggpynten er flott dekor i gangen.

Pga dårlig lys yter ikke bildet denne flotte veggdekorasjonen helt rettferdighet, men det er litt av et syn der det pynter opp veggen i stua.





 Jeg elsker denne hyllen. Ryddig og oversiktlig med mønstre på siden og garn katalogisert etter farger i hyllene. Dette rommet med alle detaljer, farger og orden er utrolig inspirerende.



Her er damene i full gang med å lære og repetere teknikker. Det er en blid og herlig gjeng og det er mye latter og moro rundt bordet!

Her er remsen vi startet på. Her skal vi øve på ulike hakketeknikker. Utrolig nyttig, for etter et par rader satt det virkelig i hendene!

Vi fikk hjemmelekse til neste gang, så nå er det bare å ta frem hakkepinnene og garn og sette i gang. Vi skulle lage 4-6 lapper der vi skulle legge opp 8 masker og hakke 10 omganger. Jeg er spent på hva vi skal bruke de til!!! På mandag får vi svaret...

2 kommentarer:

  1. Så gøy å lære seg sånt!! Fiin blogg du har ordnet:)

    SvarSlett
  2. Ja, det er jammen knallgøy å lære noe som ikke alle kan!
    Takk for det, har virkelig fått smaken for blogging. Flott blogg du har også!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...